-4,7

Godmorgon dag 2 på denna långa vecka! Med tanke på att det redan är dag 2 så tycker jag det går hyffsat fort ändå! Det var -4,7 när jag lämnade hemmet idag, jag tycker att det var skönt! En vinter med grader mellan 0 och -5 skulle jag önska och lite mer snö så klart! Heldag idag också, förmiddag i HUMlab med videoredigering och storyline, eftermiddag med seminarium!

Seminariet känns helt okej tycker jag! Känner mig förberedd och det är inte i helklass heller utan i grupper om sex. Vi har rätt mycket nu, det hör inte till vanligheten, men just därför så tycker jag inte heller synd om mig själv! Det är kul när det är mycket att göra, bara det inte håller i sig under många veckor! Idag har vi som sagt obligatoriskt seminarium och det har vi även måndag och fredag nästa vecka. Sedan har vi en film som ska filmas och redigeras till fredag nästa vecka. Sen kommer vi snart få hemtentan som ska vara inlämnad fredagen efter, så lite mer än 2 veckor bort. Tycker det ska bli spännande att se vad hemtentan ska handla om! Ja, men efter det är det bara 3 dagar kvar i skolan innan jul!

Jag har för övrigt beslutsångest över julen. Julafton vet jag att jag ska vara hos Peder, min farbror och hans familj, kusiner osv. Dagen innan firar vi nog med mamma, troligen hos mormor. Min bror fyller så smidigt år på juldagen så då blir det nog någon sorts tillställning. När ska då jag o Elin fira? Och vad ska vi göra? Jag är inte speciellt förtjust i julmat, äter ju ingenting.. Så julbord är väl inte att föredra, men något slags mys måste det väl bli?

Ha en trevlig dag!

Lämna en kommentar