mörker.

20111121-153538.jpg

Bjuder idag på en eftermiddagsbild från universitetet, solen håller på att gå ner och mörkret smyger sig på! Det är vackert, men man blir väldigt trött! Sitter nu i en svart buss och försöker hålla mig vaken genom att ha läslampan tänd. Hur jag än försöker kommer det sluta med att jag sommar!

Dagen har alltså bjudit på grupparbete i form av inspirationsarbete inför vår kortfilm! Jag tror att det kommer bli superbra, trots att jag är allergisk mot teknik, får förlita mig på att det är ett grupparbete. Efter lunch en inspirerande gästföreläsning av en dokumentärfilmare, han var väldigt intressant att lyssna på tycker jag! Önskar att jag hade ett intresse för att filma och redigera, för det är just det jag känner osäkerhet för! Annars är film intressant! Han visade korta fragment ur en dokumentärfilm som heter ”Längs guldgatan” som är inspelad i Boliden, den verkar gripande!

När jag stod och väntade på bussen så såg jag ett intressant träd, en björk. Den hade tappat alla löv förutom på en kvist, där var den rätt frodig och grön! Hur går det till? Tycker för övrigt att det är väldigt grönt ute för årstiden, det beror väl på värmen, gräsytorna är ju gröna än!

Lite skvaller från pendlaren då, nu sitter det en tjej rakt över gången som pratar teckenspråk med sig själv. Jag tycker att det är fascinerande och önskar att jag skulle våga spana in det! Jag tänker att det är lite likt dans, och att jag borde kunna lära mig det, men det är sådana detaljer. Någon som kan och är sugen på att lära mig?

Lämna en kommentar