mexikan train.

Det blev att vi spelade ett spel som heter Mexican train. Källan finns under länken på namnet.

Mexican train

20111119-224310.jpg

En modern och populär version av spelet Domino, spelas med 91 dubbeltolva-brickor. Upp till 8 spelare kan spela. Målet med spelet är att bli av med alla sina dominobrickor. Du lägger ut brickorna på ditt eget tåg, på Mexican Train, på andra tåg vid stationen eller på andra spelares tåg. Mexican Train är en rolig variant av domino och ett mycket bra partyspel. Lätt att lära och otroligt roligt att spela.

Jag tycker att det var riktigt roligt, det var enkelt och samtidigt fick man tänka lite! Det är inga frågor som ska besvarad utan det handlar om teknik.

20111119-224614.jpg

20111119-224651.jpg

Jag sa inget om att jag inte gillar att förlora, i hopp om att jag skulle vinna såklart! Däremot gick det inte jättebra för mig! Jag har nog inte kommit på den rätta taktiken, jag kom nämligen väldigt sist! Man skulle ha så lite poäng som möjligt och jag var långt ifrån noll!

20111119-225015.jpg

Nån som spelat det?

Lämna en kommentar