141!

Ja, alltså jag är överrumplad! Men under gårdagen, min premiär dag hade jag 141 st besökare! Jag är verkligen tacksam! Jag tänkte att jag vore nöjd om 10 st hade varit in och kikat. Trots att jag gick ut starkt så vet jag att många kommer falla bort, många som bara var nyfikna liksom. Men, jag är nöjd så länge någon läser ibland! Nog om detta!

Jag läser som sagt Kulturanalysprogrammet som jag trivs ypperligt med, kursernas innehåll faller mig i smaken och klassen är suverän! Trots att jag åker 2 timmar enkelväg för att ta mig till universitetet så känns det verkligen bra! Vad gör vi då? Jo, allt handlar om kultur, dvs. genus/kön, social klass, etnicitet, sexualitet och övriga faktorer som spelar in i ditt liv. Vad är det som gör dig till den du är? Och, hur samspelar du med samhället, hur samspelar olika kulturer med varandra och har olika människor olika fördelar? Det är ett stort och brett ämne, och jag kan lova att jag kommer återkomma om detta för detta ämne är verkligen intressant för mig! Jag hoppas att fler kommer tycka det är intressant så jag får ett jobb när jag är klar! Är just nu inne på min tredje termin!

I veckan har vi examination i momentet som handlar om social skiktning, vilket känns bra! Jag ska redovisa på onsdag och jag känner mig redan nu hyffsat klar. Jag har analyserat en film som heter Streetdance, nån som sett den? I den filmen finns i alla fall massor av social klass att analysera, hur ställs klassisk balett emot streetdance? Hur spelar dem mot varandra, hur visas deras kapitalformer osv. Jag kan lägga ut presentationen efter onsdag, kan vara svårt att förstå, men klippen ligger i presentationen och det är ett intressant battle mellan parterna!

 

 

 

 

 

 

Bild lånad här.

Så idag ska jag kila iväg till campusbibblan här i Skellefteå och sätta mig för att göra klart. Jag hoppas att jag blir klar på förmiddagen, har annat att göra idag också. Vi åker nämligen bort på onsdag, så det måste packas och fixas här hemma! Återkommer med resan senare!

Ha en bra dag!

Lämna en kommentar